תאונה, אילוסטרציה, monkeybusiness-depositphotos.com
תאונה, אילוסטרציה, monkeybusiness-depositphotos.com

הקטל בדרכים: 4 הרוגים בתאונות ברחובות ב-2024. זה מספר הפצועים קשה

נתונים מדאיגים בשנת 2024, בה 34% מכלל ההרוגים בתאונות דרכים בשנת 2024 היו בכבישים עירוניים. וגם: הגורמים האחראים

פורסם בתאריך: 21.2.25 09:19

-->

הקטל בדרכים במגמת עלייה מדאיגה מאוד: 439 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2024, כך עולה מנתוני הלמ"ס. מהנתונים עולה כי בהשוואה לשנת 2023 מדובר בעלייה חדה של 22% כאשר 361 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2023.

מהנתונים המדאיגים עולה עוד כי 34% מכלל ההרוגים בתאונות דרכים בשנת 2024 היו בכבישים עירוניים. עוד עולה מהנתונים כי 7,831 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בכבישים עירוניים בשנת 2024, מהם 6,112 נפצעו קשה.

בראש הרשימה נמצאת ירושלים בה נפגעו 909 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2024, 22 מהם נהרגו ו-219 נפצעו קשה. אחריה מדורגות, באופן טבעי, תל אביב וחיפה כאשר במקום הרביעי והלא מחמיא נמצאת פתח תקווה, בה נפגעו 460 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2024, תשעה מהם נהרגו, 50 נפצעו קשה ו- 401 נפצעו באורח קל.

ברחובות נפגעו 101 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2024, מתוכם 4 הרוגים, 27 נפצעו באורח קשה ו- 70 נפצעו באורח קל.

בראשון לציון נפגעו 172 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2024, מתוכם 4 הרוגים, 53 נפצעו באורח קשה ו- 115 נפצעו באורח קל.

בבת-ים נפגעו 152 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2024, מתוכם 2 הרוגים, 22 נפצעו באורח קשה ו- 128 נפצעו באורח קל.

בחולון נפגעו 176 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2024, מתוכם 3 הרוגים, 41 נפצעו באורח קשה ו- 132 נפצעו באורח קל.

בהרצליה נפגעו 100 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2024, מתוכם 4 הרוגים, 18 נפצעו באורח קשה ו- 80 נפצעו באורח קל.

בכפר סבא נפגעו 120 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2024, מתוכם 15 נפצעו באורח קשה ו- 115 נפצעו באורח קל.

ברעננה נפגעו 76 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2024, מתוכם 3 הרוגים, 8 נפצעו באורח קשה ו- 65 נפצעו באורח קל.

בראש העין נפגעו 58 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2024, מתוכם 6 נפצעו באורח קשה ו- 52 נפצעו באורח קל.

בעמותת "אור ירוק" מציינים כי דו"ח שחובר על ידי מרכז המחקר והמידע של הכנסת (נובמבר 2024), מצא כי 40% מכלל תאונות הדרכים הקטלניות בישראל ו-60% מכלל תאונות הדרכים החמורות בעשור האחרון, התרחשו בדרכים עירוניות. בשונה מתאונות בדרכים בינעירוניות, בהן רוב הנפגעים הם נהגים ונוסעים, בדרכים עירוניות רוב הנפגעים הם משתמשי דרך פגיעים – הולכי רגל, רוכבי אופניים ורוכבי אופנוע. תאונות במרחב העירוני הן תוצאה של מכלול גורמים. חלקן נובע מטעויות אנוש הקשורות להתנהגות משתמשי הדרך, חלקן קשור בתשתיות והסדרי תנועה לא נאותים וחלקן קשור במאפייני כלי הרכב. כשלי הבטיחות במרחב העירוני נובעים בין השאר מכך שמערכות התחבורה תוכננו מנקודת מבטו של המשתמש ברכב, תוך התחשבות מועטה בצרכיו של הולך הרגל או רוכב האופניים.

בעמותה מציינים כי ישנם שלושה גופים עירוניים עיקריים שתפקידם לעסוק בנושאי הבטיחות בדרכים בתחומי הרשות המקומית: ועדה לבטיחות בדרכים, מטה הבטיחות בדרכים ורשות התמרור העירונית. על פי דו"ח מבקר המדינה בשנים 2022-2021 הייתה ירידה בניצול תקציבי סל הבטיחות המיועד לשיפור תשתיות הבטיחות ברשויות המקומיות. כך לדוגמה בשנת 2022 הוקצו 204 מיליון שקלים ונוצלו בפועל כ-70 מיליון שקלים בלבד. ירידה נוספת חלה בתקציבים שהוקצו על ידי הרלב"ד לטובת פעילות מטות הבטיחות בדרכים ברשויות המקומיות בייחוד בשנים 2023-2022.

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "שנת 2024 שהסתיימה לא מכבר הייתה הקטלנית ביותר מזה כשני עשורים. זהו כישלון גדול של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, כשלון שכולנו האזרחים משלמים את המחיר. שנים של קיצוצי תקציב, אדישות ממשלתית והיעדר תכנית לאומית רב שנתית הם הגורמים המרכזיים לשנה המדממת בכבישים. לדאבוני שנת 2025 ממשיכה את מגמת ההיפגעות הגבוהה של שנת 2024 ולכן שרת התחבורה והבטיחות בדרכים חייבת לקדם באופן מידי תכנית לאומית רב שנתית. במקביל, על ראשי וראשות הערים לקחת אחריות ולפעול באופן מקומי על מנת לחזק את הבטיחות בעיר. זו חובתם והציבור דורש מהם לפעול על מנת לאתר את נקודות התורפה המסוכנות בכל עיר וישוב ולטפל כדי למנוע את התאונה הבאה".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר