רמזור אדום, צילום gavran333-depositphotos.com
רמזור אדום, צילום gavran333-depositphotos.com

יותר מצלמות והורדת מהירות בצמתים: עשרות בני אדם נפגעו בתאונות חזית-צד ברחובות

גם נתוני 2024 של תאונות חזית-צד מלמדים על עלייה מדאיגה. לצד הכוונה להוריד את המהירות המותרת בצמתים, האם תוגבר האכיפה?

פורסם בתאריך: 26.2.25 11:40

-->

40 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בשנת 2024 ברחובות, 10 נפצעו קשה, 30 נפצעו קל. 903 בני אדם נפצעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בעשור האחרון (2024-2015) בעיר, 4 נהרגו ו-58 נפצעו קשה.

ממשיכים להיחשף נתוני התאונות הקשים בשנת 2024: 80 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בשנת 2024, הנתון הגבוה ביותר בעשור האחרון. לאחרונה דווח כי באגף התנועה במשטרה מקדמים מהלך של הורדת סף מהירות האכיפה בצמתים וזאת במטרה לצמצם את מהירות הנסיעה בכניסה לצומת. בכך מבקשים במשטרה להפחית את תאונות הדרכים. ממחקר שנערך במחלקת המחקר והפיתוח באגף התנועה, עולה כי נהגים רבים מאיצים כאשר הם מגיעים אל הצומת וזאת במטרה להספיק ולעבור לפני שהרמזור מתחלף. הורדת סף האכיפה תוביל להורדת מהירות הנסיעה בצומת והשאיפה היא שכפועל יוצא מכך גם יפחתו תאונות הדרכים, כמו גם עוצמת הפגיעה בתאונות חזית-צד.

80 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בשנת 2024, לעומת 53 בני אדם שנהרגו בתאונות דרכים דומות בשנת 2023 – עליה של 51%. כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. מניתוח הנתונים עולה כי שנת 2024 הייתה הקטלנית ביותר בעשור האחרון בשל תאונות דרכים מסוג חזית-צד. תאונות אלו מתרחשות כאשר אחד מכלי הרכב פוגע עם חזית רכבו בצידו של כלי רכב אחר. התאונות הללו אופייניות בעיקר לצמתים ונגרמות בשל אי מתן זכות קדימה או אי ציות לרמזור אדום.

את הרשימה המצערת, המבוססת על נתוני הלמ"ס, מובילה ירושלים. 355 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בשנת 2024 בירושלים, שניים נהרגו ו-45 נפצעו קשה. 6,086 בני אדם נפצעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בעשור האחרון (2024-2015) בעיר, 16 נהרגו ו-308 נפצעו קשה.

329 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בשנת 2024 בחיפה, אדם אחד נהרג ו-18 נפצעו קשה. 3,284 בני אדם נפצעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בעשור האחרון (2024-2015) בעיר, שבעה נהרגו ו-146 נפצעו קשה.

277 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בשנת 2024 בתל אביב-יפו, ארבעה נהרגו ו-61 נפצעו קשה. 5,707 בני אדם נפצעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בעשור האחרון (2024-2015) בעיר, 30 נהרגו ו-504 נפצעו קשה.

301 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בשנת 2024 בבאר שבע, 14 נפצעו קשה. 3,245 בני אדם נפצעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בעשור האחרון (2024-2015) בעיר, 12 נהרגו ו-116 נפצעו קשה.

216 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בשנת 2024 בפתח תקווה, שלושה נהרגו ו-14 נפצעו קשה. 2,077 בני אדם נפצעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בעשור האחרון (2024-2015) בעיר, 14 נהרגו ו-113 נפצעו קשה.

44 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בשנת 2024 בחולון, שלושה נפצעו קשה, 41 נפצעו קל. 1,397 בני אדם נפצעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בעשור האחרון (2024-2015) בעיר, 4 נהרגו ו-65  נפצעו קשה.

60 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בשנת 2024 בראשון לציון, שנים נהרגו ו-13 נפצעו קשה. 1,267 בני אדם נפצעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בעשור האחרון (2024-2015) בעיר, 11 נהרגו ו-110 נפצעו קשה.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "תאונות מסוג חזית צד הן בעלות פוטנציאל קטלני גבוה בשל העובדה כי חזית הרכב נכנסת בחוזקה בצידו של הרכב השני שנכנס לצומת. בשנה שעברה חלה עליה חדה בשיעור ההרוגים בתאונות מסוג זה והפתרון הוא בהצבת מצלמות רמזור בולטות ומשולטות באותם צמתים אדומים מרובי תאונות ונפגעים. אדם שידע כי הוא נכנס לצומת מצולם וייענש בחומרה לא ימהר לסכן את החיים שלנו. הורדת סף המהירות באכיפה בצמתים הוא צעד חשוב ונכון אשר יצמצם את מהירות הנסיעה, יאפשר עצירה בטוחה בזמן וגם במקרה של תאונה עוצמת הפגיעה תהיה פחותה. למשטרת התנועה חסרים מאות שוטרים וחסרות מאות ניידות, שימוש באמצעי אכיפה אלקטרונים בצמתים האדומים יכול לחסוך בחיי אדם".

עוד מציינים באור ירוק כי חציית צומת ברמזור אדום או אי מתן זכות קדימה לכלי רכב בצומת, הן עבירות מסוכנות הגורמות במקרים רבים לפגיעה ברכוש ואף לפגיעה בנפש. זוהי עבירה חמורה, וכדי להילחם בתופעה הציבה משטרת ישראל מצלמות ברמזורים שמטרתן לתעד מקרים של חצייה באור אדום. מצלמת רמזור אדום היא מצלמה המוצבת בסמוך לצמתים, ליד לרמזורים, כדי לתעד נהגים שאינם מצייתים לחוקי הבטיחות בדרכים וחוצים את הצומת או את מסילת הברזל (רכבת) ברמזור אדום. המצלמה מתעדת את כל הנתיבים המושפעים מהרמזור האדום הספציפי שהיא עוקבת אחריו, וקל להבחין בה. מצלמת הרמזור מתחילה לפעול כשנייה לאחר שהרמזור התחלף לאדום, והיא מצלמת כלי רכב לפני קו העצירה ואחרי שהם חוצים אותו. המצלמה מתעדת בבירור את הרכב ובעיקר את לוחית הרישוי שלו. העונש בגין חציית צומת באור אדום הוא קנס כספי של 1,000 ש"ח ו-10 נקודות. עבירות חמורות הנתונות לשיקול דעת המשטרה או היסטוריה של עבירות תנועה של הנהג עלולות להחמיר את העונש הצפוי ולהוביל אף לשלילה זמנית של רישיון הנהיגה. כל נהג המקבל דו"ח על חציית רמזור באדום יכול לבקש להישפט, או לפעול לביטול או לשינוי הקנס אם יוכל להוכיח שאינו היה הנהג שעבר את העבירה.

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר