רגע לפני פתיחת שנת הלימודים תשפ"ה, עיריית רחובות מציגה את 12 המנהלות והמנהלים החדשים המצטרפים לנבחרת החינוכית של רחובות. מי האנשים שנבחרו לנהל את בתי הספר בראשית, גלים, רמת אלון, תחכמוני, נועם בנות, חטיבת הביניים אורט, אולפנת צביה, חטיבת הביניים מדעים, קריית החינוך רון ארד, החטיבה העליונה אמי"ת המר ובית הספר שחר?. קבלו מסע היכרות קצר.
עינת מדר – מנהלת בית הספר גלים:
עינת נשואה ואם לשלושה ילדים, בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות מאוני' בן גוריון ותואר שני בניהול מערכות חינוך במכללת אורות. היא לקחה חלק בהקמת בית ספר צומח ברמלה, שם מילאה תפקיד משמעותי כחברת צוות ניהול, רכזת פדגוגית, רכזת מתמטיקה ומחנכת כיתה. בשלוש השנים האחרונות השתתפה בהקמתו של בית ספר "גלים", בתפקיד סגנית מנהלת, שם הובילה וקידמה תהליכים פדגוגיים והייתה שותפה מלאה בפיתוח תכניות הלימודים ובניית הצוות. לקראת פתיחת שנת הלימודים מסרה מדר: "אני מאמינה בחינוך לנער על פי דרכו ורואה בבית הספר מרחב משמעותי להתפתחות הקוגניטיבית והחברתית של התלמידות והתלמידים. אצלנו בבית הספר גלים תנועה משולבת בשגרת היום ככלי בתהליך הלמידה, המעניק לתלמידים את היכולת להתחבר לעצמם, לשחרר מתחים ולהיות פנויים ללמידה משמעותית. בית הספר צומח יחד ובשיתוף פעולה מלא עם ההורים וקהילת השכונה".
הדס נהרי – מנהלת בית הספר בראשית:
הדס נשואה ואם לחמישה ילדים, היא בעלת תואר שני בהוראה. לנהרי ותק של 17 שנים בעולמות החינוך, במהלכן מילאה מגוון רחב של תפקידים בתחום ההוראה. היא הייתה שותפה בהקמת בית החינוך בראשית, שם החלה כמחנכת ורכזת חברתית ובהמשך התקדמה לתפקיד סגנית מנהל בית הספר. במשך שנים לקחה חלק מרכזי בהובלת יצירה חינוכית ייחודית ברוח דמוקרטית. היא מספרת על החזון החינוכי שלה: "להיות טוב, להשפיע טוב, לדעת להקשיב ולזמן שיח בגובה העיניים. לראות את הפוטנציאל בכל תלמידה ותלמיד לאפשר בחירה המביאה יצירה חינוכית משמעותית. להשקיע בפרטים הקטנים, לתת מעצמך כי "כמים פנים אל הפנים".
ישראל רוזיצקי – מנהל בית הספר תחכמוני:
רוזיצקי נשוי ואב לארבעה ילדים, והינו בעל תואר ראשון ושני בחינוך. למעלה מ-15 שנים שרוזיצקי מוביל עשייה חינוכית משמעותית בארץ ובחו"ל. בעבר שימש כסגן מנהל בבית הספר היהודי במדריד, שם לקח חלק פעיל בהטמעת הערכים, המורשת והמסורת יהודית בקהילת יהדות ספרד. לקראת פתיחת שנת הלימודים ותחילת דרכו כמנהל בית הספר תחכמוני, אמר רוזיצקי כי השאיפה שלו היא "ליצור סביבה חינוכית מיטבית, בה כל תלמיד חווה תחושת שייכות, ביטחון ומסוגלות המאפשרת לו ללמוד, להתפתח ולממש את מלוא הפוטנציאל שלו".
צילה סונדק – מנהלת נועם בנות:
סונדק נשואה ולה חמישה ילדים. היא בעלת תואר ראשון בחינוך ותנ"ך ותואר שני בספרות המקרא. לצילה 30 שנות ניסיון בהוראה וניהול מערכות חינוך. "אני מאמינה כי המקצוע שלנו הוא שליחות. הנכס החשוב והמשמעותי ביותר של עם ישראל מופקד בידנו והוא הבנות והבנים שלנו. אני מאחלת לכולנו להיות ראויים לכך", היא אומרת.
הילה רוט – מנהלת בית הספר רמת אלון:
הילה נשואה ואם לשני ילדים, היא בעלת תואר ראשון בחינוך גופני ממכללת וינגייט ותואר בייעוץ ארגוני ומשאבי אנוש ממכללת פרס. רוט עוסקת בתחום החינוכי מזה 13 שנים – היא החלה את דרכה כמורה מקצועית, משם המשיכה למחנכת כיתה וגם לתפקיד סגנית מנהלת בית ספר. הילה חובבת ספורט, צלילה חופשית וטריאתלון. בשנת הלימודים הקרובה היא תיכנס לתפקידה כמנהלת בית הספר רמת אלון ומשתפת בחזון החינוכי שלה: "לראות את הילד – כחלק מעולם שלם של משפחה, קהילה וסביבה. ליצור עבורו בית חינוך מקצועי ואיכותי המתאים לו ולצרכיו כמו גם לערכי הקהילה בה הוא גדל ומתפתח. לקדם תפיסה חינוכית משמעותית, לבנות מערכת חינוכית וערכית השואפת למצוינות והמספקת לילדים את הכלים והיסודות הבסיסיים הנדרשים לתחילת מסע חייהם בדרך נכונה בריאה ויציבה".
ימית טל – מנהלת חטיבת הביניים אורט:
ימית נשואה ואם לשלושה ילדים, היא בעלת תואר ראשון בהוראת מתמטיקה ותואר שני במנהל מערכות חינוך והיא בעלת ותק של 17 שנות הוראה במערכת החינוך. במהלך הקריירה המקצועית שלה ימית הייתה רכזת מתמטיקה וחינוך חברתי וגם מחנכת בכיתות נחשון – תוכנית לפיתוח נוער מוכשר וערכי. החזון החינוכי של ימית מתרכז ביצירת סביבה לימודית מגוונת, שבה כל תלמיד ותלמידה יוכלו לממש את הפוטנציאל שלהם: "אני מאמינה בחשיבות של חינוך מותאם אישית, המאפשר לתלמידות והתלמידים לפתח כישורים חברתיים ואקדמיים במקביל. החינוך הוא כלי לשינוי חברתי ולכן אנו כאנשי חינוך מחויבים לספק חינוך איכותי, תוך מתן דגש על ערכים כמו כבוד, סובלנות ושיתוף פעולה".
בת חן גור – אולפנת צביה:
גור נשואה ואם לשישה ילדים, והיא בעלת תואר ראשון בתנ"ך והיסטוריה ותואר שני באגדה והוראתה. לבת חן 31 שנות ותק בהוראה, היא כיהנה במשך שנתיים בתפקידי ניהול וגם מרצה במכללת הרצוג ובמכללת אפרתה. "אני אוהבת למידה, התחדשות ופעילויות חברתית", היא אומרת, "אני רוצה לזכות לחנך את התלמידות לאהבת תורה ויראת שמיים, ללמידה והתקדמות, נכונות לעמל מתוך אהבה רבה, אמון ושמחה, וחיבור והקשבה לעצמן ולצרכי העם, ומתוך הבנה שהן זכו להיות בדור הגאולה, בפרט בימים גדולים אלו".
מירי שפיר – מנהלת חטיבת הביניים מדעים:
שפיר נשואה ואם לשלושה ילדים, היא בוגרת תואר ראשון בחינוך ותואר שני במנהל מערכות חינוך בהצטיינות יתרה. כמו כן סיימה את תכנית "אבני הראשה" להכשרת מנהלים והיא בוגרת תכנית התמקצעות בהוראת תלמידים מחוננים ומצטיינים של משרד החינוך. במשך 17 שנים שפיר מילאה תפקידים משמעותיים במערכת החינוך, ובשנתיים האחרונות ניהלה את חטיבת הביניים בתיכון אמי"ת באר טוביה. מירי משתפת בתפיסתה החינוכית: "אני מאמינה כי ביה"ס הוא בית חינוך עבור התלמידות והתלמידים ומעצב אותם על פי ערכים המושרשים באהבת האדם, בחופש לבחור ובחתירה למצוינות אישית. מרחבי הצמיחה וההתפתחות שביה"ס מאפשר יכשירו את בוגרינו להצלחה עם אתגרי המחר, תוך מתן מענים פדגוגים וחברתיים מותאמים וחיזוק החיבור והשייכות של כל אחד מבאי הקהילה שלנו".
רויטל חבר – מנהלת קריית החינוך אמי"ת ע"ש רון ארד:
רויטל נשואה ואם לשלושה ילדים, במשך 26 שנים שירתה בחיל האוויר והשתחררה בדרגת סגן אלוף. חבר היא בוגרת תואר ראשון ושני במינהל עסקים ומשאבי אנוש ובעלת תעודת הוראה במתמטיקה. היא נבחרה לנהל את קריית החינוך רון ארד בחודש יוני האחרון לאחר שב-6 השנים האחרונות הובילה עשייה משמעותית בתיכון "בן יהודה" בנס ציונה שם הייתה מורה ורכזת שכבה בולטת.
קרן כרמלי – מנהלת חטיבת הביניים אמי"ת ע"ש רון ארד:
כרמלי נשואה ואם לשלושה ילדים, לה תואר שני מאוני' בר אילן בניהול מערכות חינוך. כרמלי בעלת ניסיון של 17 שנים בתחום החינוך, במהלכן כיהנה במספר תפקידים ניהוליים, בין היתר כסגנית מנהל, רכזת פדגוגית ומדריכה ארצית באגף העל יסודי במשרד החינוך. "אני מאמינה שבית הספר צריך לאפשר לכל תלמיד ותלמידה סביבת לימודים מיטבית בה כל אחת ואחד מהם יקבלו את הכלים וההזדמנויות כדי להצליח ולהתפתח לא רק מבחינת אקדמית אלא גם מבחינה אישית וחברתית", היא אומרת, "תפקיד הניהול מחייב ראייה רחבה, הקשבה לצרכים מגוונים, וקבלת החלטות שמונעות מתוך דאגה אמיתית לתלמידים ולצוות. אני מאמינה שניהול נכון יכול לשנות חיים".
תמיר סרוסי – מנהל החטיבה העליונה בקריית החינוך אמי"ת המר:
סרוסי נשוי ואב לשבעה ילדים, בוגר ישיבת ההסדר "אורות יעקב" ברחובות ובעל תואר ראשון ושני במקרא וספרות חכמים ממכללת אורות ישראל בקמפוס רחובות. הוא בעל תעודת הסמכה לרבנות ובוגר תכנית 'אמיר' להכשרת העתודה הניהולית של רשת אמי"ת. במהלך 18 שנות ותק בקריית החינוך אמי"ת המר, עבד כמדריך, מחנך, רכז שכבה ורכז פדגוגי בחטיבה העליונה. במקביל, ריכז את תכנית הלימודים האקדמית להכשרת מורים של תלמידי ישיבת ההסדר 'אורות יעקב'. סרוסי משתף בהשקפת עולמו החינוכית לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה: "תלמידינו הם אוצר יקר, שכל הזמן הולך ונחשף. זו משימתנו, לסייע לכל תלמיד למצות את יכולותיו – בתחום הלימודי, הרגשי, החברתי והערכי. לכוון למצוינות לימודית לצד רגישות חברתית. לשאוף להוצאת בגרות איכותית ל100% מהתלמידים, מבלי לוותר על חינוך למשמעות החיים".
דנה גרשון שלום – מנהלת בית הספר שחר:
נשואה ואם לשלושה ילדים, בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד ותואר שני בייעוץ חינוכי. החלה את דרכה במערכת החינוך לפני כ-23 שנים ובמהלכן מילאה תפקידים כמחנכת כיתות חינוך מיוחד, יועצת חינוכית והובילה צוותי תלמידים עם צרכים מיוחדים, על רצף המוגבלויות, הגילים והמסגרות. "השאיפה שלי היא שבית הספר יהווה סביבה בטוחה ומכילה עבור כולם: התלמידים, הצוות החינוכי וההורים. בית ספר המספק חינוך איכותי, חדשני ומותאם לצרכי התלמיד. אני מאמינה כי כל תלמיד הוא ייחודי ובעל פוטנציאל להצלחה, ותפקידנו הוא להעניק לו את הכלים, התמיכה והסביבה המתאימה ביותר על מנת שיצליח לממש את יכולותיו ולחזק את תחושת המסוגלות העצמית שלו. באמצעות שותפות של צוות מקצועי ומסור, מערכות בקהילה והורים נוכל לאפשר את התקדמות התלמידים, את מיצוי הפוטנציאל הטמון בהם ואת השתלבותם בחברה באופן מיטבי כאזרחים עצמאים ותורמים לקהילה".
תגובות