מאות אלפים במחאה נגד ממשלת המחדל וההפקרה. באדיבות מטה המשפחות
מאות אלפים במחאה נגד ממשלת המחדל וההפקרה. באדיבות מטה המשפחות

מאות אלפים במחאה נגד הפקרת החטופים. היום שביתה כללית, זה מה שקורה ברחובות

יותר מ-300 אלף איש השתתפו אתמול במחאה ענקית נגד הפקרת החטופים. היום הוכרזה שביתה במשק, זה מה שפועל ולא פועל ברחובות. וגם: הסרטון שעורר סערה

פורסם בתאריך: 2.9.24 09:34

-->

מאות אלפים, מעל ל-300 אלף, יצאו אתמול לרחובות במחאה הגדולה נגד ממשלת המחדל וההפקרה והעומד בראשה – בנימין נתניהו. זאת על רקע חילוץ גופותיהם של שישה חטופים שנרצחו בימים האחרונים בשבי החמאס. קודם לחילוץ, החליט נתניהו בהחלטה שקיבלה את אישור הקבינט להעדיף נוכחות בת מספר שבועות נוספים בציר פילדלפי על פני התקדמות כלשהיא במו"מ לעסקת שחרור חטופים, החלטה שעוררה סערה רבה ותגובות זועמות וכואבות אצל חלקים גדולים בעם.

אתמול הודיעה ההסתדרות על שביתה כללית במשק היום (שני). השביתה הבוקר כוללת מרכזי קניות, בנקים, וחברות גדולות רבות במשק. גם הרכבת הקלה הודיעה על מתכונת מצומצמת וצפויים שיבושים גם בתחבורה הציבורית. על רקע הודעת ההסתדרות בדבר השביתה, כהזדהות עם המאבק להשבת החטופים, פרסמה עיריית רחובות מספר עדכונים אודות הפעילות העירונית היום, יום שני, 2.9.24:

מהעירייה נמסר: "עיריית רחובות מחבקת את משפחות החטופים – ומצטרפת לצעדים שהוכרזו במרכז השלטון המקומי. עיריית רחובות כואבת את הירצחם של ששת החטופים והחטופות בידי מרצחי חמאס, מחזקת ותומכת במשפחות החטופים, ביניהם גם משפחת כהן היקרה, תושבי העיר, שבנם נמרוד נמצא בשבי מיום שבת ה-7.10, ומצטרפת לצעדים שהוכרזו במרכז לשלטון המקומי, כך שביום שני, 2.9, בין השעות 10:00-9:00 לא תתקיים קבלת קהל בעירייה. בהמשך נמסר כי בניין העירייה ייסגר החל מהשעה 12:00.

כדי להבטיח שגרת חינוך יציבה ככל האפשר, עם פתיחת שנת הלימודים, גני הילדים בעיר יפעלו כרגיל. בהתאם להודעת הסתדרות המורים, בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים יפעלו עד השעה 11:45, צהרוני בתי הספר יוקדמו ויפעלו החל משעה זו ועד לשעה 16:00. בתי הספר של החינוך המיוחד יפעלו כרגיל.

כלל עובדי העירייה, לרבות הצוותים החינוכיים, הונחו להגיע לעבודתם.

 

עוד פורסם על ידי העירייה אתמול בערב: "מתוך אחריות ודאגה לילדי העיר וכדי להבטיח שגרת חינוך יציבה ככל האפשר, מערכת החינוך ברחובות תפעל מחר, יום שני, כרגיל".

קודם לכן אתמול (ראשון) העיר רחובות נצבעה בצהוב להעלאת המודעות להשבת החטופות והחטופים. תושבי רחובות לבוקר הראשון של שנת הלימודים תשפ"ה וגילו כי לאורך הדרכים הראשיות בעיר נתלו אלפי בלונים צהובים. במהלך הלילה תלו עובדי מינהל החינוך את זרי הבלונים להעלאת המודעות להשבת החטופות והחטופים. בבתי הספר המתינו כיסאות צהובים, צוותי החינוך, תלמידים ותלמידים הגיעו בחולצות צהובות, וצמידים צהובים חולקו בכל מקום. במקביל, התקבלה הבשורה הקשה על החזרת גופותיהם של 6 חטופות וחטופים שנרצחו בשבי חמאס.

בלונים צהובים ברחובות כהזדהות עם המאבק להשבת החטופות והחטופים, צילום דוברות העירייה

בלונים צהובים ברחובות כהזדהות עם המאבק להשבת החטופות והחטופים, צילום דוברות העירייה

יעל כהן, מובילת מטה משפחות החטופים ברחובות, אשר פועלת בשיתוף פעולה עם העירייה, התייחסה בכעס ובאכזבה לאופן שבו הופץ אתמול סרטון בו נראה עובד עיריית רחובות מחליף דגל צהוב בלוי בדגל ישראל: "סרטון זה הופץ לתקשורת עם כותרת הזויה של 'עיריית רחובות מסירה את דגלי החטופים' ויצר הד שלילי ומיותר. אני כועסת ומאוכזבת ממי שהפיץ את הסרטון בצורה כזו, עם הכותרת המגמתית והשקרית. כמי שנמצאת בקבוצת מטות השטח מכל הארץ, אני יכולה לומר לכם בגאווה שעיריית רחובות והעומד בראשה, מתן דיל, הם סמל לשיתוף פעולה ותמיכה במשפחות החטופים. הריצה לתקשורת פוגעת בשיתוף הפעולה המצוין שלנו עם העירייה, ומה גם שהצילום הוצא מהקשרו וגרם עוול למטרה הנעלה שכולנו שותפים לה.

.ראש העירייה, מתן דיל, אמר אתמול: "ביום כזה, בו התעוררנו לבשורות קשות מנשוא על החזרת 6 גופות של חטופות וחטופים שנרצחו בשבי, אני קורא לכל תושבות ותושבי העיר להצטרף לפעולות ולפעילויות שמקיימת העירייה בשיתוף הדוק עם מטה משפחות החטופים, למען העלאת המודעות להשבתם במהרה".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר