בניין עיריית רחובות
בניין עיריית רחובות דוברות העירייה

הסכסוך בין העירייה להסתדרות מחריף: "הטענות המועלות על חדירה למחשבי העובדים מופרכות"

העימות המתמשך בין ההסתדרות והוועד לבין העירייה, על רקע הכוונה לקיצוצים נרחבים ופיטורי עובדים, עולה מדרגה. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 19.9.24 09:58

-->

עיריית רחובות הגיבה השבוע לטענות שונות שעלו כלפיה מצד עובדים בעירייה. בעירייה דוחים את הטענות על חדירה למחשבי העובדים ואומרים כי מדובר ב"טענות מופרכות וחסרות כל בסיס".

יצוין כי בתחילת אוגוסט שלחה ההסתדרות לעיריית רחובות בקשה לסכסוך עבודה. בבקשת ההסתדרות נטען כי הרקע הוא "החלטת העירייה על הפעלת תכנית הבראה הכרוכה בפיטורים רחבי היקף, קיצוצים נרחבים, סגירת מחלקות והפרטה. כל זה נעשה באופן חד צדדי תוך יחס מזלזל ופוגעני כלפי ועד העובדים ובניגוד למקובל במערכת יחסי עבודה קיבוציים".

לאחר בקשה זאת העירייה פנתה לבית הדין בבקשה לצו מניעה נגד צעדים ארגוניים. בית הדין קיבל החלטה בהסכמת הצדדים שעיקרה, לא יינקטו צעדים ארגוניים והעירייה לא תעשה צעדים חד צדדיים. בהסתדרות טוענים כי באחרונה התגלה שהייתה פריצה לכאורה למחשבי העובדים, בניסיון לדלות מידע, לרבות מידע אישי, טענה שכאמור בעירייה דוחים מכל וכל ומגדירים אותה "מופרכת וחסרת כל בסיס". בהסתדרות מציינים כי בעקבות זאת פנו שוב לבית הדין, בדרישה לבדוק מי עומד מאחורי החדירה לכאורה למחשבי העובדים, להפסיק אותה לאלתר וכן לקבל פיצוי כספי על כך.

השבוע מסרה העירייה את תגובתה תחת הכותרת 'לא היו דברים מעולם'. העירייה מסרה: "בעקבות בקשה שהוגשה על ידי הסתדרות העובדים הכללית לבית הדין האזורי לעבודה, בנוגע לטענות על פגיעה בפרטיות עובדי עיריית רחובות, העירייה מפרסמת כעת את תגובתה הרשמית. כזכור, עם כניסתו לתפקיד, גילה ראש העיר מתן דיל, עירייה המנוהלת עם בור תקציבי עצום, ומאז הוא פועל בשקיפות מלאה ובשיתוף פעולה עם משרד הפנים, ואף הציג תכנית התייעלות מקיפה ומקצועית, אשר תביא בסופו של יום לצמצום הגרעון ולאיזון תקציבי בתוך שנתיים. תכנית ההתייעלות כוללת בין היתר הגברת הכנסות, צמצום הוצאות והתייעלות ארגונית, ובכלל זה פיטורי עובדים, דבר אשר באופן טבעי מייצר לחץ אצל ועד העובדים, שפעם אחר פעם מגיש בקשות לסכסוך עבודה. כעת מגיעה בקשה נוספת של ועד העובדים לסכסוך עבודה אשר מציגה טענות משוללות יסוד ומופרכות. כזכור, בקשת הועד הקודמת לא אושרה ע"י בית הדין. ראשית, עיריית רחובות מבקשת להבהיר כי לא הוגשה כל תביעה כנגדה, אלא בקשת צד בסכסוך קיבוצי למתן סעדים זמניים, שהתקבלה שלשום בערב במשרדי העירייה. עיריית רחובות דוחה מכל וכל את הטענות המועלות בבקשה. לעירייה יש טענות כבדות משקל כנגד אמיתותן של העובדות המצוינות בבקשה ואף לגופו של עניין ובימים הקרובים תגיש את תגובתה המפורטת לבית הדין לעבודה, ואז תתבהר התמונה המלאה".

עוד נמסר מהעירייה, כי "מנכ"ל העירייה, מאיר דהן, הבהיר במייל שנשלח אמש לעובדות ולעובדים, כי הטענות המועלות בבקשה בדבר חדירה למחשבי העובדים הן מופרכות וחסרות בסיס והדגיש, באופן חד משמעי, כי לא בוצעה כל פריצה לתיבות הדואר של העובדים ולא נפגעה פרטיותם בשום צורה. עוד כתב דהן, כי הנושא נמצא כעת בבדיקה מעמיקה על ידי מומחי סייבר, וטרם התקבל דו"ח מסכם וכי העירייה מתחייבת לשקיפות מלאה ותעדכן בכל התפתחות עם השלמת הבדיקה. יש לציין כי עיריית רחובות פועלת תוך שמירה קפדנית על זכויות העובדים ורווחתם".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר