כ-250 אלף נוסעים ביממה ברכבת, ועם תחילת החורף גדלים משמעותית מספר הפריטים שנשכחים ברכבות. אלו כוללים חפצים רגילים, כגון: מטריות, מעילים, דרכונים, ארנקים, משקפיים, כרטיסי חוגר ועוד, אך יחד עם חפצים "בנאליים" אלה, נשכחים לא פעם ברכבת גם חפצים יקרים וחשובים יותר, כגון: מזוודות, לפטופים, טלפונים סלולאריים, סוללות לאופניים חשמליים, מזרני יוגה ועוד. חפצים אלה נמסרים לאחר שמאמתים את זהות בעליהם, אך מסתבר שלא מעט נוסעים פשוט מוותרים מראש על הניסיון למצוא את האבדה.
"נוסעים רבים טועים ויוצאים מנקודת הנחה שאם איבדו חפץ כלשהוא אין סיכוי שימצאו אותו", מציינים ביחידת שרות הלקוחות ובחטיבת הנוסעים של רכבת ישראל. "אנחנו מציעים לנוסעים לא להרים ידיים ולהיעזר במערך השירות שלנו במידה ואיבדו חפץ כלשהוא. בשיחת טלפון קצרה ניתן לברר אם הפריט אכן נמצא ולהגיע לקבלו בחזרה.
"חיילים רבים אשר נוסעים ברכבות, בעיקר בימי ראשון וחמישי, מאבדים ציוד צבאי רב, כגון: חוגרים, קיטבגים, מעילים צבאיים, נעליים צבאיות, מדים ועוד. חיילים אלה לרוב מאבדים תקווה שדברים אלה יימצאו, ועולים למשפט צבאי ומשלמים מכיסם, בעוד שהאבידות מחכות באין דורש. פריטים נוספים ומיוחדים כוללים גם מסיכות אפריקאיות מטיול של נוסע שחזר מטיול באפריקה, כלי נגינה, עבודות יצירה ואומנות, צעצועים רבים, ועוד. במקרה אחר, איבד נוסע טבעת אירוסין רגע לפני ההצעה המרגשת. עובדי מחלקת האבידות ליוו אותו עד אשר נמצאה הטבעת בתחנת הרכבת. אנשים אפילו שוכחים דרכונים בדרך לטיסה ואנחנו עושים הכל כדי שלא תיהרס להם החופשה".
כעת, יוצאת רכבת ישראל במבצע מיוחד להשבת האבדות, אשר יתקיים מהיום (ראשון) עד ליום חמישי הקרוב, בין התאריכים 4-8.2.2018. במסגרת המבצע תעובה הפעילות במחסן האבידות וזה יתוגבר באנשי צוות. מחסן האבידות יפעל רצוף בימים ראשון עד חמישי, בין השעות 8:00-20:00, וכן בימי שישי בין השעות 8:00-12:00.
מחסן האבידות של רכבת ישראל ממוקם בתחנת הרכבת תל אביב סבידור-מרכז, אך ברכבת ישראל מפצירים בנוסעים אשר איבדו חפצים ברכבת ליצור תחילה קשר עם מוקד שירות הלקוחות במספר *5770 ולוודא שאכן החפץ שאיבדו נמצא והגיע למחסן.
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
על זה נאמר, מה אבד לי ברכבת ישראל אני ?