חברת CAR2GO מקבוצת שגריר השיקה הבוקר (שני) את מיזם האופניים השיתופים "מובייק" בישראל. זאת לאחר שחתמה לפני כחודש על הסכם עם ענקית הטכנולוגיה הסינית MOBIKE, להפעלת המיזם. בעוד כחודשיים יחל פיילוט ניסיוני, בחינם, במספר רשויות וביניהן רחובות וראשון לציון.
מערך האופניים השיתופיים של MOBIKE מבוסס על טכנולוגיה חכמה ומתקדמת. האופניים זמינים לרכיבה באמצעות הפעלת אפליקציה ייעודית הסורקת ברקוד חכם המוטבע על כל זוג אופניים. באמצעותו ניתן לאמוד את זמן הנסיעה ואף לנעול אותם בסוף השימוש. כמו כן, האופניים מחוברים למערכת GPS המאפשרת מעקב צמוד אחר תנועתם, במטרה לשלוט בצי האופניים ועל מנת למנוע מקרי גניבה.
השירות יאפשר למשתמשים לנוע בחופשיות במרחב העירוני ללא צורך בהגעה לתחנת עגינה ייעודית בסיום השימוש. זאת להבדיל ממערך שיתוף אופניים שקיים היום, המחייב את הרוכב להתחיל ולסיים את הרכיבה במקומות מסוימים שאינם בהכרח תואמים לצרכיו.
Mobike מאפשרת למשתמשים לאתר באמצעות אפליקציה את זוג האופניים הקרוב ביותר למיקומם. כאשר מגיעים אליהם, כל שיש לעשות הוא לסרוק את הברקוד על גבי האופניים באמצעות האפליקציה, והמנעול אשר נועל את גלגלי האופניים משתחרר. בסיום הנסיעה ניתן להניח את האופניים בכל מקום שאיננו מפריע במרחב הציבורי (לא חוסם את המדרכה ולא מפריע להולכי רגל או לרכבים), ובהזזה של ציר פשוט לנעול את האופניים.
החברה ייבאה לישראל עד כה 2,500 זוגות אופניים (שאושרו על ידי מכון התקנים), עם צפי שתוך שנה יהיו פזורים במרחב העירוני בפריסה ארצית אלפי זוגות אופניים. כמו כן, מעבר לפעילות העירונית הקבועה, החברה תפעל באופן אקטיבי לשלב מערכי אופניים מעת לעת בהתאם לצרכים נקודתיים "באזורים חמים", כגון כנסים, פסטיבלים, אירועים תרבותיים גדולים, פיקים בתקופת תיירות ועוד, כמענה משלים לתחבורה ציבורית ובמקרים שאין תחבורה ציבורית נוחה.
כמה זה יעלה? התשלום בעבור השירות עדיין לא נקבע באופן סופי, אך כפי הנראה ינוע בין 2-4 שקלים בעבור חצי שעה.
גיל לייזר, מנכ"ל CAR2GO מקבוצת שגריר, מציין: "מיזם האופניים השיתופיים הינו נדבך נוסף בדרך להגשמת החזון של החברה, לספק מגוון פתרונות תחבורה שיתופית, עם טכנולוגיה מתקדמת, ידידותיים לסביבה וחסכוניים לכיס. ראשי הרשויות מאוד פתוחים למיזם ומראים נכונות להכנסת השירות לתחומן. יישום הפרויקט בערים אינו כרוך בעלויות כספיות ותקציבים מיוחדים, שכן כאמור אין צורך בתשתית ובעמדות עגינה ייעודיות המצריכות הכנה. מדובר בפתרון ידידותי שכבש את בירות העולם ואני מאמין שיכבוש גם את ישראל".
חנה
עוד אופניים על המדרכות בעיר רחובות, לפני שהוקצו מסלולים לאורך כל רחוב הרצל. סכנה ממשית להולכי הרגל.